Tank
Technische specs
Tank
Iedere ex-fabrieks auto is uitgerust met een rubber FIA tank in een kevlar bak. In de tank zit een catchtank die gevuld wordt met twee lagedrukpompen. Buiten de tank doen de hogedrukpompen het werk en deze zijn parallel geschakeld. Doet 1 pomp moeilijk dan switch je via het dashboard zo om naar een andere. De pompen zijn gemonteerd achter de tank onder de auto.
Er zijn 3 ontluchting slangen op de tank gemonteerd die naar de vul hals lopen. Het is allemaal behoorlijk hi-tech. De brandstof hoeveelheid zie je op een meter achter rechterzijraam en op het dashboard. De brandstof druk zie je op het dashboard en onder de motorkap. Dat laatste is een extra item voor het eigen gemak. Het brandstoffilter zit onder de paravan. Makkelijk bereikbaar.
Die constructie op basis van een standaard tank is wat anders. Dan zit de catchtank onder de auto bij de brandstof pompen. Ook is de tank aangepast om klotsen/luchtbellen te voorkomen.
Originele standaard tank met aanpassingen, pompen en catchtank zijn bij ons te koop.
Reken op € 1.000,– voor een aangepaste standaard tank.