Home.
Geschiedenis.
Eigen Project.
306 Maxi verslagen.
Film.
Foto's actieve maxi's.
Gastenboek.
Volgende pagina.
September 2007

Na 28 mei is weinig gedaan, helaas slokte vakantie en werk teveel tijd. Wel is nog even het rondje Nordschleife verkend. Vorige week zijn we weer aan de klus gegaan, en met resultaat! De verlichtingsbedrading en die van het dashboard werkt, dat is een enorme klus, want alle draden (honderden) zijn opnieuw getrokken, gesoldeerd en van seals voorzien om het allemaal ‘shockproof’ te maken. Beek Auto Racing deed de aansluiting van de Emerald computer, die straks met de Stack dashboard communiceert en heel gemakkelijk data prijsgeeft voor aanpassingen. Met de laptop zijn dan direct en overal zaken uit te lezen. Er zit een powershift op die de ontsteking een milliseconde ofzo onderbreekt bij schakelen en er worden 3 maximum toerentallen voorgeprogrammeerd. Wellicht zelfs nog een knopje op het stuur, om door een lage toerenbegrenzing, accelaraties vanuit o of lage snelheid bij nat minder spin te geven.een soort handmatige  tractioncontrol dus.
Verder zijn de sleepogen gemaakt en zijn we bezig de tank en de benzine pompen te plaatsen. Er zijn in totaal 4 pompen, 2 in de tank voor lage druk en twee onder de kofferbak voor de hoge druk van ca. 6 bar voor de injectie. De druk is straks onder de kap afleesbaar en op de Stack. Het hele benzinecircuit is erg veel omvattend en ingewikkeld.

Deze week staat op de planning de tank af te monteren en alle leidingen op zijn plaats, de relais achter het dashboard te plaatsen en de koppeling de voorafstelling te maken. Hieroonder zie je rest van de projecten;

- Stuurstang, bekapping en stuur en naaf monteren (het is een stuur met een quick release, dat maakt in- en uitstappen makkelijker
- stuurhuis met unibal aansluiting naar de stuurstangen
- stoelen op maat maken/zitpositie afstellen
- olierouting bepalen en aansluiten
- spatlappen, binnenspatborden, carterplaat en frontsplitter maken en monteren
- uitlaat maken met een goede extra demper tegenover de originele EVO 2 uitlaatdemper, anders maak ik straks geen trackday af
- voorschokdempers laten maken
- spuiten voor en achter spoiler
- voorremmen moeten nog van klauwen worden voorzien want die hebben we nog niet voor de gigantische 355mm schijven, hiervoor zijn ook nog langere tapeinden nodig die ik door mijn buurman laat draaien
- motorblok monteren